Återvinning för företag och kontor
Så här fungerar vår återvinningstjänst
Vi ställer ut återvinningskärl på ert kontor baserat på det material ni vill återvinna.
Enligt överenskommelse med er så tar vi fram ett schema för tömning av de kärl som vi ställer ut hos er.
Vanliga frågor och funderingar:
1. Tänk om jag behöver att ni kommer och hämtar återvinningen akut?
Detta är inga som helst problem. Vi har 24-timmars inställelsetid för extra hämtningar utöver det förutbestämda schemat. Avgift för extra hämtningar tillkommer enligt prislista.
2. Vi är måna om att begränsa vårt klimatavtryck, är ni klimatneutrala?
Ja! Som enda återvinningsleverantör i Stockholm kör vi med en helt fossilfri fordonsflotta som dessutom är märkt med BraMiljöval av Naturskyddsföreningen. Läs mer om BraMiljöval här.
3. Hur långt abonnemang behöver jag teckna hos er?
Vårt standardavtal är på 12 månader.
4. Jag vill gärna prova er tjänst men är inte redo att teckna ett avtal
Vi har full förståelse för att ni vill ha möjlighet att lära känna oss och prova på vår tjänst. Därför erbjuder vi 2 månaders prövotid för våra återvinningsabonnemang.
5. Måste vi ha stora fula återvinningskärl på kontoret?
Nej, absolut inte! Vi sätter stor stolthet i att kunna leverera moderna återvinningskärl med snygg design som passar in på alla kontor. Våra designade kärl är mycket uppskattade av våra kunder som nu slipper gömma undan fula plasttunnor på lagret eller inbakade i en gigantisk trämöbel.
6. Vad kostar er återvinningstjänst?
Priset är beroende av variationen av material som ni vill återvinna, hur ofta ni behöver att vi kommer och tömmer era kärl samt eventuella tilläggstjänster som ni väljer att lägga till på ert abonnemang.
För att ge er en rättvis prisbild så rekommenderar vi att ni fyller i formuläret nedan så återkommer vi mycket snabbt med ett pris framräknat för ert specifika behov.
Har du en fråga som inte besvaras ovan? Kontakta oss gärna direkt!